Po co migrować Joomla! 1.5 do 3.x?

Powodów jest kilka, a najważniejsze z nich to:

  • bezpieczeństwo,
  • bezpieczeństwo,
  • bezpieczeństwo.

Joomla! 1.5.26 została wydana 27 marca 2012 roku, czyli już parę lat minęło (sprawdź tutaj). Od tego czasu wiele się zmieniło, zarówno w Internecie jak i języku PHP, w którym Joomla! jest napisana. W tym samym czasie, kiedy odkryto wiele dziur w Joomla! 1.5 i PHP, jednocześnie je załatano (PHP 5.3, rekomendowana wersja na dla Joomla! 1.5, ostatnią aktualizację otrzymało w 2013 roku a minimalna - 4.3 w 2005! - wymagania Joomla! 1.5 i wersje PHP).

Ale stara Joomla! to nie tylko stara Joomla! i stare PHP. To też stary MySQL. Często, utrzymywanie witryny opartej o Joomla 1.5! nie pozwala na przeprowadzenie pełnej aktualizacji oprogramowania na serwerze, ponieważ skończyło by się to po prostu unieruchomieniem strony. Wpływa to oczywiście na bezpieczeństwo zgromadzonych w bazie danych i innych witryn utrzymywanych na tym samym serwerze.

1 rok w IT to wieczność, a co dopiero ponad 7 (w przypadku Joomla!, w przypadku najstarszej wspieranej przez 1.5 wersji PHP to już 14) lat (piszę ten artykuł w sierpniu 2019). W dzisiejszych czasach jest mnóstwo exploitów, które są w stanie włamać się na Joomla! w starej wersji w ułamku sekundy (boty, specjalne programy, skanują strony WWW w poszukiwaniu znanych podatności i włamują się na serwery). W jakim celu? Żeby wysyłać spam i przeprowadzać poważniejsze ataki z przejętych maszyn.

Ile kosztuje zmigrowanie Joomla! 1.5 do 3.x

Każda strona internetowa jest inna dlatego też nie jestem w stanie podać 1 kwoty. W przypadku podstawowej strony, tzw. wizytówki, koszt nie powinien przekroczyć 1000 zł netto. Jednakże dokładny koszt migracji Joomla 1.5! do 3.x będę w stanie podać dopiero po zapoznaniu się z wykorzystanym szablonem, komponentami, dodatkami a także wymaganiami co do migracji (czy musi być przeniesione wszystko 1:1, czy też możliwe jest pominięcie niektórych rzeczy, czy zainstalowane komponenty Joomla! są wspierane w wersji 3.x, dostosowanie szablonu do urządzeń mobilnych, itp.).

Zadbaj o bezpieczeństwo i wygodę migrując Joomla! 1.5 do 3.x

Tak, wygodę. Bo Joomla 3.x to aktualizacje za pomocą 2 kliknięć, nowy interfejs, w pełni responsywne szablony. Dokonując migracji dbasz nie tylko o swoje bezpieczeństwo, ale też bezpieczeństwo wszystkich użytkowników Internetu (mniej podatnych na włamanie witryn to mniej przejętych serwerów -> mniej spamu -> mniej ataków).

Chcę zmigrować Joomla! 1.5 do 3.x

Zainteresowany? Zapraszam do kontaktu przez formularz kontaktowy lub telefonicznie pod numerem 609 331 337. Jeśli nie odbieram, proszę o SMS, wtedy oddzwonię. Nie jest to aktualnie moje główne źródło utrzymania, zajmuję się tym po godzinach pracy, dlatego realizacja zlecenia na pewno będzie rozłożona w czasie. Również ze względu na obowiązki rodzinne nie jestem w stanie zrealizować zleceń ekspresowych. Mówię o tym na wstępie, bo szanuję swoich klientów. Jeśli jednak Ci to nie przeszkadza (wydłużony czas realizacji zlecenia, nie szacunek do klientów ;)), zapraszam. Za każde zlecenie wystawiam pełną fakturę VAT.

O mnie

Jestem programistą - pasjonatem. Uwielbiam nowe wyzwania, muszę robić ciągle nowe rzeczy, żeby się nie znudzić. Podstaw PHP i JavaScript nauczyłem się sam, następnie na studiach informatycznych i komercyjnych projektach szlifowałem swoje umiejętności. Aktualnie jestem programistą w Nocowanie.pl i eholiday.pl. Mój profil znajdziesz, m.in. na Linkedin i GoldenLine.

Jeśli zastanawiasz się dlaczego Twój laptop/komputer stacjonarny jest ciągle gorący a wentylatory kręcą się z pełną prędkością - obejrzyj poniższe zdjęcia a później zadzwoń do nas. Pomożemy :)

L.p.Nazwa usługiCena *
1.
Instalacja/optymalizacja systemu Windows
od 69 zł 1
2.
Instalacja systemu Linux
od 79 zł
3.
Reinstalacja systemu bez utraty danych/Przywrócenie systemu po awarii
od 99 zł
4.
Instalacja programów użytkowych
od 50 zł
5.
Konfiguracja dostępu do Internetu (modem xDSL/UMTS/analogowy, sieć lokalna/Wi-Fi, VPN itp.)
od 50 zł
6. Utworzenie i konfiguracja sieci LAN/Wi-Fi od 50 zł
7.
Odzyskiwanie danych
tel.
8.
Usuwanie wirusów
od 50 zł
9.
Instalacja urządzeń peryferyjnych (drukarki, skanery, itp.)
od 50 zł
10.
Kurs obsługi komputera/smartfona/tabletu
40 zł/h
11.
Czyszczenie wnętrza komputera stacjonarnego
od 59 zł
12. Czyszczenie wnętrza laptopa/netbooka od 79 zł
13. Montaż i instalacja sterowników nowych podzespołów od 40 zł
14. Doradztwo przy modernizacji/zakupie komputera/laptopa 40 zł
15. Diagnozowanie usterki 50 zł 2
16. Utworzenie kopii zapasowej systemu od 50 zł
17. Wymiana matrycy/klawiatury w laptopie od 69/29 zł
18. Naprawa płyty głównej od 50 zł
19. Dojazd - Lublin/Lubartów/Świdnik 0 zł 3
20. Dojazd 1 zł/km3,4
 * - podane ceny wyrażone są w kwotach brutto dla klientów indywidualnych. W przypadku firm należy doliczyć 23% VAT. Opłaty za usługi rozliczane w godzinach naliczane są za każde rozpoczęte 15 minut przy czym pierwsza godzina jest niepodzielna
1 - w przypadku nie posiadania przez klienta klucza licencyjnego instalowana jest 30 dniowa wersja testowa. Istnieje możliwość odzyskania nieczytelnego klucza
2 - opłata nie jest naliczana w przypadku skorzystania z płatnej usługi usuwającej usterkę
3 - w przypadku nie skorzystania z żadnej płatnej usługi naliczana jest opłata w kwocie 50 zł
4 - w przypadku nie skorzystania z żadnej płatnej usługi opłata naliczana jest podwójnie
 
Cennik nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu art. 66 §1 Kodeksu Cywilnego oraz innych właściwych przepisów prawnych.
 
Oferujemy Państwu następujące usługi informatyczne:
  • instalowanie systemów operacyjnych (np. Windows) i oprogramowania użytkowego (np. gry, pakiety biurowe)
  • instalowanie urządzeń peryferyjnych (drukarki, skanery, itp.)
  • konfigurowanie dostępu do Internetu (sieć LAN, Wi-Fi, modemy, VPN)
  • diagnozownie i usuwanie usterek
  • usuwanie wirusów
  • odzyskiwanie danych
  • pomoc w zakupie lub modernizacji komputera
  • pomoc w obsłudze sprzętu i oprogramowania
  • pomoc w obsłudze telefonów i tabletów (np. z systemem Android, Apple iOS, Windows Phone)
  • sprzedaż sprzętu i oprogramowania
oraz wiele innych.
 
Zdecydowaną większość usług realizujemy na miejscu u klienta, od ręki. Może się jednak zdarzyć, że konieczne będzie zabranie sprzętu do serwisu. Po zrealizowaniu usługi sprzęt jest odwożony do klienta bez żadnych dodatkowych opłat.
 
Dla firm istnieje możliwość podjęcia stałej współpracy za zryczałtowaną opłatą i wydłużonym terminem płatności. Więcej informacji w sekcji dla firm.
Do góry